0316-240766
Solliciteer nu
IN HET NIEUWS: CERVO DIENSTVERLENING
IN HET NIEUWS: CERVO DIENSTVERLENING
2 februari 2018

NIEUW-DIJK/DIDAM – Cervo Dienstverlening groeit steeds verder uit haar jasje. De uitzend- en detacheringspecialist opende daarom onlangs een tweede kantoor in Didam. Ook werd er veel geïnvesteerd in het buitenland, waar naast de vestigingen in Polen en Tsjechië nieuwe kantoren in Roemenië en Spanje startten.

“We groeien bovendien heel hard in Spakenburg en Waalwijk en omgeving, waar we onder andere een groot project doen voor Ingram Micra”, vertelt directeur René Derksen. “Hier werven we vooral personeel voor de sector transport en logistiek.” Cervo is echter veel breder georiënteerd en richt zich op het gebied van uitzendwerk en detachering op vrijwel alle branches. Van de ICT tot de horeca en van de bouw en techniek tot de retail, overal wordt personeel voor geworven en opgeleid.

“Vroeger ging het vooral om productiewerk, maar tegenwoordig staan we veel breder in de markt”, zegt Derksen. “We hebben ook veel lokale klanten en het werk is heel divers. Zo stellen we voor verschillende opdrachtgevers in de hotelbranche personeel ter beschikking, van afwassers en kamermeisjes tot keukenchefs en medewerkers voor de technische dienst.” In de logistieke sector groeien we ook behoorlijk, denk hier aan orderpickers, heftruckers/ reachtruckers enzvoort.

Didam
Het nieuwe kantoor aan de Lichtenhorststraat in Didam is specifiek op de ICT en telecom gericht. Hier neemt Cervo Dienstverlening onder andere veel werk aan van grote landelijke telecombedrijven. “Op onze nieuwe locatie geven we ook trainingen”, vertelt zoon Levi Derksen, die inmiddels anderhalf jaar meewerkt in het bedrijf van zijn vader. Hij houdt zich bezig met de hele inkoopadministratie van het bedrijf, beheert het autopark en zorgt voor een goede huisvesting voor de arbeidsmigranten van Cervo Dienstverlening. Dit volgens de Norm van het SNF, dan  weten opdrachtgevers dat ze zaken doen met een organisatie die gezondheid, kwaliteit en wet- en regelgeving nastreven volgens de maatstaven die hiervoor staan.

Arbeidsmigranten
“We investeren veel in de huisvesting van onze medewerkers”, zegt Levi. Een groot deel van de buitenlandse arbeidskrachten van Cervo, zo’n 80 procent, is langdurig in Nederland. “Die mensen moeten een net en fatsoenlijk onderkomen hebben.” Daar zorgt de uitzend- en detacheringspecialist zelf voor. “Als je goed bent voor je mensen zijn ze dat ook voor jouw. Goede huisvesting, goed transport en goede sociale voorzieningen zijn daarom heel belangrijk”, vindt Levi.

Maar ook de buurt, waar de arbeidsmigranten wonen, mag geen overlast ondervinden van hun aanwezigheid. “We hebben daarom een eigen onderhoudsteam, tuinmannen en een vuilnisophaaldienst, die ervoor zorgen dat het er in en om het huis netjes uitziet. Bovendien is er veel contact met de buren. Mocht er toch overlast zijn, dan kunnen ze dat direct bij ons melden en zorgen we dat het wordt opgelost.” of zorgen ervoor dat we direct met onze mensen in gesprek gaan

Opleiden
Naast huisvesting is opleiden het komende jaar één van de speerpunten van Cervo Dienstverlening. Zo worden mensen in het buitenland onder andere opgeleid voor een baan in de techniek en bouw. “We proberen ze zo goed mogelijk voor te bereiden op de Nederlandse arbeidsmarkt”, vertelt René. “Aan automonteurs geven we bijvoorbeeld trainingen in een garagesetting. Ook om te zien wat ze kunnen voor ze doorstromen naar een autobedrijf. Ze krijgen bovendien Nederlandse les. Dat doen we onder andere in samenwerking met verschillende taalinstituten”

Cervo Dienstverlening is zeven dagen per week en 24 uur per dag bereikbaar. De uitzend- en detacheringspecialist is telefonisch bereikbaar via 0316-240766. Meer informatie is te vinden op www.cervo-dienstverlening.nl.